fredag 6 september 2013

I'm gonna make it RAIN!

Såg det här inlägget hos briljanta Supermom och bestämde mig för att kolla upp exakt hur mycket mer i barnbidrag man får med tre barn...




Spontan reaktion på detta:


Tills två sekunder senare, då kommer jag på att jag lever på föräldrapenning:





Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

3 kommentarer:

  1. Då jag idag är arbetslös har jag inkl barnbidrag ca 5000:- i föräldrar peng att se fram emot. :). Tur att jag har en sambo annars hade det vart super fattigt på denna fronten. Det är ju mindre än vad min hyra ligger på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, rik blir man ju inte när man är föräldraledig, det är ju ett som är klart. Synd, kan jag tycka!

      Radera
  2. Haha, du kan ju tänka dig min reaktion när jag upptäckte vad man sammanlagt får för fyra barn (BF för fjärde 6:e nov)! Typ 5800!!! Men ja, jag besinnade mig också ganska snabbt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.