söndag 8 september 2013

Och i avdelningen "festliga saker en kan drabbas av som preggers...."


Har beklagat mig över domningar i handen och fingrarna senaste veckan, i synnerhet efter jag har sovit, men även lite då och då även när jag inte är nysoven. Så imorse googlade jag "gravid domningar handen" och kunde raskt självdiagnostisera mig med karpaltunnelsyndrom. Tydligen mycket vanligt hos preggon. 

Jo, för det räcker ju inte med att faktiskt vara gravid. Lite bortdomnade händer gör ju det hela oändligt mycket festligare.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

3 kommentarer:

  1. Ja. Fruktansvärt. Hade det från v 20 förra grav och kunde ej jobba pga det. Denna gång, från v 7. Går med skenor, natt som dag för att minska.

    SvaraRadera
  2. Och för att vara extra festligt är det en av de symtom som inte alltid försvinner när ungen är ute. Sitter med problem med domningar så här 2 och ett halvt år senare. Åh gravidundret!

    SvaraRadera
  3. Händer mig också titt som tätt. Men det stör mig mest när jag vill spela Nintendo ds och inte kan hålla i konsollen riktigt. Dagens ilandsproblem helt enkelt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.