tisdag 10 september 2013

Överburenhetskontroll: Done!


Imorse skulle jag, per instrux av min barnmorska, ringa Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen (det är där man gör sina UL om man är skriven på MVC i Skogås - ett alldeles förträffligt trevligt ställe, om jag får säga det själv så här efter sammanlagt 5 besök där) för att få en tid för överburenhetskontroll. Så det gjorde jag och jag fick en tid 13:30 - fast det har jag visst redan berättat inser jag nu när jag läser mitt förra inlägg.

Bebishen har det bra där inne. Plenty of fostervatten, övar fint på andningen, hjärtat slår och det finns gott om underhudsfett - just like hens mama, skulle man kunna säga, förutom att jag har sjukt svårt att andas efter som hen vägrar trilla ned och fixera sig och istället muckar med mina lungor fortfarande. Hens buk var lite svår att mäta, visade det sig, eftersom både min kropp och hens kropp kastade skuggor över kanterna - men efter mycket kläm på magen och lite byte av liggställning från mitt håll och en second opinion från en annan barnmorska, så kunde de även skatta en aktuell vikt på hen. Dock med en brasklapp just för att hen var så pass svår att mäta. Jag tror att de har fel - jag är fortfarande helt övertygad om att hen kommer väga i runda slängar 47 kilo och att jag kommer spricka upp till hårfästet.

Så, summan av kardemumman: igångsättning just nu är inte aktuell. Men om jag fortfarande går omkring och ruvar på måndag så kommer min BM att kontakta förlossningen för igångsättning. Tror jag. Jag lyssnade som vanligt inte så noga. Men jag tror det var så hon sa igår. Äsch, det visar väl sig. Ut ska hen väl, förr eller senare.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

  1. Jag födde i v 42 och min bebi vägde 3330 g så det måste inte vara en bjässe!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.