fredag 20 september 2013

Snor!

Berättade jag att jag ganska omgående fick samma förkylning som Edster plockade hem från föris i förra veckan, och att Robin sedan fick den, och sedan slaktarn - och till slut även Bebishen. Sur grej att bli förkyld när en är två dagar gammal. Som tur är har näsan inte täppt till så mycket att det påverkar amningen, men jag tackar vårt medicinskåp (och oss själva för att vi var förutseende) för att det redan ruvade på sådana där koksaltlösningsdroppar och snorsug, gör samvaron med snorig nyföding en smula smidigare.

Också: spännande grej att föda med slemhosta och täppt näsa. Tror fan jag hostade ut ungen.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

4 kommentarer:

  1. Oj stackars familjen! Men underbar liten bebis!

    SvaraRadera
  2. Vilken otur! Hoppas bebishen kryar på sig fort i alla fall. Känner igen det där med att hosta ut ungen; blev själv superförkyld precis innan nr. 3 föddes och fick hostan från helvetet. Tror jag hostade ut henne, vi hann bara vara 44 min på BB innan hon var ute :).

    SvaraRadera
  3. Stackars liten, fick själv bebis för 8 v sedan och där släpade också storasyster hem bacillusker. Här påverkade dock både matning och sovning. Håller ännu i sig 6 v senare.
    Dock sa barnläkarna till oss att inte använda snorsugen för mycket, helst inte alls då slemhinnorna är så sköra, utan koksalt å sen låta ligga på mage på en så snoret rinner ut eller trycka ut det om det går.
    Bröstmjölk fick jag också tips om men som rutinerad 3barnsmamma vet du säkert allt detta. :-)
    Hoppas Bebishen blir bättre snarast!

    SvaraRadera
  4. har för mig att jag var rätt snorig innan båda förlossningar men att jag inte kände av det så mycket under själva förlossningen, däremot inte hostig..

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.