tisdag 3 september 2013

Kattas BF: Plus 1


Saker man inte ska göra när man är preggo på övertid, eller för all del preggo över huvud taget - slötitta på tv, slå över på 3:an och fastna i Sjukhuset, där de behandlar en jättesjuk liten bebis. Mina gråtfester har visserligen planat ut lite senaste månaden, men sjuka minibarn (eller barn överlag, naturligtvis), det är för hjärtskärande och skitjobbigt att se. Och ändå bytte jag inte kanal. Jävla skit-Katta.

Saker man SKA göra när man är preggo på övertid:

♡ Möta upp med Nova och shoppa bebiskläder till fyndpriser på Som en saga i Haninge. Visst, inga bakluckeloppispriser i samma kaliber som Mirijam fyndat, men billigt nog för att man ska kunna fynda med sig både byxor och bodies hem i bjärta färger utan att ens få lite dåligt samvete. Och utan att ens dras med i hetsiga budgivningar som jag lätt gör på Tradera (herregud - maxbudet jag la på en filt härom dagen... som TUR var var någon ännu galnare än mig och jag förlorade auktionen. Pust).

♡ Gå på rutinkoll på MVC och få beröm för sina goda värden - inte för att jag kan påverka dem själv, men vad fan, man får ta kred så fort man kan. Bebishen ligger fortfarande högt upp och rörligt - tydligen har hen inga som helst planer på att fixera sig, och det är ju inte mycket att göra åt. Men mitt blodtryck var i alla fall bra. So go team Katta! Har nästa kontroll bokad på måndag, BF+7 med andra ord.

♡ Köpa dumplings till frysen och TVÅ flaskor dippsås till.

♡ Kolhydratladda med donken OCH glass.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

2 kommentarer:

  1. Vad gör man om Bebben inte fixerar sig? Ligger hen med huvet ner? Lycka till! :) Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man gör ingenting. Eddie fixerade sig inte heller, men så länge de ligger med huvudet nedåt brukar det inte vara några problem.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.