söndag 1 september 2013

Har varit bland folk! Med mitt barn! Som har ett namn!

Dagens barnvagnspromenad gick till Ica Maxi. Oerhört vågat att ge sig ut bland folk med en liten skrikmaskin i vagnen, men han bara tittade sig nyfiket omkring på vägen dit, somnade inne på Ica och sov hela vägen hem. Okej, det är kanske 1500 meter fram och tillbaka, men ändå. Är mycket stolt mor, även om jag stirrade skräckslaget ner i vagnen hela tiden och var livrädd för att han skulle ställa till en scen.

Imorgon börjar Tobbe skolan igen och jag och Sigge (!) får klara oss själva. Hilfe. Är redan nervös.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

2 kommentarer:

  1. De där första utflykterna bland folk är STORA! Så heja er!

    Apropå att den andra börjar jobba/plugga efter de första två veckorna - jag fasade asmycket, och visst blev det tomt, men en vänjer sig ganska snabbt. Som tur är.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.