söndag 3 mars 2013

Varsågod - en Kenneth-kula i vecka 18!


Vecka arton idag, det är ju typ halvvägs snart! OMG!

Tycker magen är sjukt stor nu, men lär ju skratta åt det om ytterligare några veckor. Men även om den ser stor ut så känns den inte, det är ju lite konstigt. Jag har alltid trott att man liksom ska... märka att magen är där, men det är först om jag böjer mig ner och typ knyter skorna som det känns konstigt, annars känner jag den knappt.

OCH, jag har alltid trott att en gravidmage är hård och spänd - och visst, det blir den ju säkert sen - men det enda livmodern gör nu är att trycka fettet längre ut, så det är ju helt mjukt allting och blir typ två valkar när man sitter ner. Vilket antiklimax alltså.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

2 kommentarer:

  1. Den blir hård och spänd. När liksom fettet töjt ut sig ;)

    SvaraRadera
  2. *njuter av midjan medan den fortfarande existerar*

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.