lördag 23 mars 2013

Vad är väl ett namn

Vilken off vecka ändå. Ultraljud och cellprov på mitt ena bröst. Återkomst av Eddies mystiska prickar och därmed läkarbesök. Knepigheter på jobbet. Besked om förskoleplats till Eddie - vilket ju i sig är fantastiskt om det inte vore för den lilla detaljen att jag önskar att vi fick tillbringa alla dagar med honom istället för att behöva dela med oss av hans underbara existens till andra vuxna. Alltså, stora sonen älskade verkligen förskolan, men jag blir ändå helt lessen över tanken att den lediga tiden med Eddie snart är slut för oss.
I övrigt har vi påbörjat det stora namnkriget igen här hemma. Sambon och jag, lika som vi måste vara på många plan, så har vi icke samma smak när det kommer till namn. Inte ens lite. Eddies namn kom vi på i bilen på väg till bb. På riktigt alltså. Det skulle liksom bara vara så himla mycket lättare om jag och bara jag fick bestämma sånt här. Verkligen.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

2 kommentarer:

  1. Kul att din sambo i alla fall engagerar sig! Jag har skrivit namnlistor sedan tonåren, samlat bra namn liksom. Nu när jag väl är på smällen (borde vara ungefär lika långt gången som du, Katarina, 17+1 idag) så har sambon aldrig ens funderat på sjyssta namn. Inga förslag, vet inte vad han gillar och "ska fundera på det" någon gång långt fram i framtiden. Dock är det uteslutet att jag bara får bestämma, såklart. Jag vill inte ens säga vad jag har för namn på förslag, för jag känner redan nu hur ledsen jag blir om han sågar mina favoriter utan att komma med något bättre själv.

    Jag är skitarg (ilandsproblem?!). Hur kan han inte ens tänkt på det? Och varförvarförvarför sitter det så långt inne att börja tänka på det?! Gravidhormonerna flödar här känner jag. Men jag skulle hellre bråka om namn än stå ut med någon som verkar totalt oengagerad.

    ps. Han är fenomenal på andra sätt min sambo, men när det gäller att vi väntar barn får jag en känsla av att han inte fattar att tiden går och att det inte är fel att planera lite på vägen. ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, spelar väl ingen roll om det är ett ilandsproblem eller inte, kan jag tycka. Plus att vi har rätt att vara lite extra irriterade nu när vi är preggers!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.