lördag 9 mars 2013

Alltså, SOMLIGA!!!

När man än berättar att man är gravid för SOMLIGA, hur sent eller hur tidigt man än berättar det, så är det tydligen ändå aldrig tidigt nog. SOMLIGA känner sig ändå utanför och bortglömda och tycker att de skulle fått veta tidigare, först, innan resten av världen för ALLT KRETSAR FAKTISKT KRING DEM OCH VET HUT ÅT MIG FÖR ATT JAG INTE BEAKTAR DETTA. Och jag tänker att med denna person går det liksom inte att vinna. För hen behöver inte dela med sig av saker till mig. Hen behöver bara höra av sig randomiserat. Hen behöver bara vissa intresse för mina andra barn när det passar. Men när det gäller mitt mest intima, du ställs det tydligen helt andra krav på mig än på henom. Funderar på om det hade varit försent att ringa hen direkt efter jag och sambon hade sex och ba: nu har vi sexat utan skydd och jag har nog ägglossning, så nu får vi se om den satt där den skulle. Eller kanske hade det passat bättre om jag ringt och flämtat i telefon: vi ska sexa nu, och vi skippar skyddet.

ELLER, så kanske denna person kan ta till sig the radical notion att jag berättar för vem jag vill i den takt jag vill och att hen av olika anledningar inte står högst upp på denna lista.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.