torsdag 28 mars 2013

Självändamål

Detta med att jag (*host* vi) döpt magen till Jokern - jag kan ju erkänna att det finns ett självändamål med det. Så här va: jag gillar ju tatueringar. Jag ÄLSKAR tatueringar faktiskt. Och innan jokern blev till så tänkte jag att jag skulle vilja ha en tatuering som har något att göra med mina skitungar. Men jag vill inte tatuera in deras namn, och jag vill inte tatuera in några porträtt (inget ont om andra som gör det, men det är helt enkelt inget för mig) - men en tatuering inspirerad av Batman & Robin är ju ganska festligt. En tatuering inspirerad av Batman, Robin och en Kakadua skulle visserligen också funka, men det känns ju mer logiskt med Batman, Robin och Jokern ändå.

Ni ba: Psycho, och pekar hånfullt mot mig.

Men alltså, jag kan väl inte vara den enda som bestämmer magnamn utifrån framtida eventuella tatueringar. Väl?

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

11 kommentarer:

  1. Det är väl jättesmart! Och det kommer ju att bli värsta bästa tatueringen, ju!

    SvaraRadera
  2. Min spontana tanke: hur roligt är det för barnet som blir skurk på mammas tatuering när syskonen är hjältar...
    Fast jag kanske överanalyserar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det tror jag inte kommer vara ett problem. Jag menar, det är ju inte så att de övriga barnen bär på samma egenskaper som deras superhjäte-namne gör - och så är det ju ändå alltid superskurkarna som gör hela historien.

      Radera
    2. Det är ju sant, skurkarna är oftast roligast också.

      Radera
  3. Om man vill göra en glasstatuering i barnens ära kan man göra ett snirligt R (istället för &-tecken) - och skriva B & J. ;)

    SvaraRadera
  4. Alltså, I love it! Har inga barn själv eller planer på några heller för delen (även fast dina månadsbrev till Eddie gör att jag tror att jag skulle bli en ganska bra mamma), men jag älskar tatueringar och speciellt dom som har en tanke bakom, eller något kul insiderskämt som kan länkas till dom. I say go fore it! / Fiapotato

    SvaraRadera
  5. Kör på det =) Och skulle nu Jokern visa sig vara en tjej kan du alltid klämma in Harlequin eller Poison Ivy också (Poison Ivy är min favorit bland Batman-skurkarna)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att Jokern kan passa både som kvinna och man.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.