tisdag 19 mars 2013

Ett par saker bara

Min bloggtystnad här är inte medveten. Det är mest bara dagarna som flyger iväg. Det är måndag. Det är fredag. Det är läggdags, det är dags att stiga upp. Jag lovar att försöka författa ett inlägg med något form av innehållsvärde vilken dag som helst nu, tills dess vill jag säga följande saker:

1. Angående att folk på jobbet blir privata och plötsligt ser dig mer som en kropp än en faktiskt människa: håll dem kort. Du behöver inte berätta allt! Känner du dig inte bekväm med frågorna de ställer, säg att du inte vill prata om sånt, eller led bort samtalsämnet om du känner dig oartig. Jag har inga problem med att framstå som sur och tvär när det gäller sånt här, men jag förstår om det inte känns kul att behöva vara det. Folk runt gravida kvinnor måste lära sig ett och annat om gränser, bara för att vi är gravida blir vi inte allmän egendom. Faktiskt.

2. Angående kläder att låta magen växa i: håller med Mirijam - TRIKÅ baby!  Trikå samt oversizetröjor, tights (leggings eller vad tusan de nu kallas nu för tin), klänningar. Under min förra graviditet för två år sedan köpte jag bara två par preggoplagg - en grå och en svart tajt trikåkjol. Bar dem hela tiden till typ allt. Möcket bra grej.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.