torsdag 14 mars 2013

RUL i dag, Kenneth är en frisk...

...och väldigt vig liten unge. Och det här med att det ligger ett dubbelvikt barn i min mage, det är ju helt jävla overkligt - och samtidigt så himla självklart. Fan vad häftigt det är.

Och världens konstigaste känsla måste ju vara att plötsligt få reda på att man ska få en son. Ba: "Jaha, jag ska bli mamma. Till en pojke".

Plötsligt är man inte bara gravid, utan man ska få ett barn, som på grund av att han är just en han kanske ärver sin pappas längd och vackra ögonfransar, och man får plötsligt en helt annan bild av den där kommande ungen. Något slags utseende.

Oh my god. Vi ska få en son.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

4 kommentarer:

  1. Se där ja! En Kenneth på riktigt juh! Namnförslag är nu ett minne blott el?! ;)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få veta! Jag har läst någonstans att 9 av 10 förstföderskor vet intuitivt könet på barnet de väntar. Kan vara bullshit, men ni har ju kallat bebisen Kenneth, så det kanske ligger något i det i ert fall? ;)

    Jag blir så där avundsjuk i efterskott på alla som får veta könet. Precis som jag blir avundsjuk i efterskott på alla som föder sina barn i närheten av eller innan bf. Well well cykelställ, om en skulle ta och släppa det nåt tag kanske.

    SvaraRadera
  3. Grattis till Kenneth!! Jag har ju fjäskat för er innan, så jag får jag komma med ett förslag på ett önskeinlägg? Kläder.Som magen får plats i. Något så ytligt (?) men dock nödvändigt. jag är i v. 19 och vad har man på sig??? måste man köpa en helt ny garderob med mammakläder nu eller? Och var sjutton köper man den i så fall? och detta med underkläder då? jag växte ur alla mina bh´s i v. 8, har hittat någon slags sporttopp som är skön men den kan jag med varje dag? ska man köpa en amningsbh redan nu? och trosor då? De passar ju inte heller längre på något märkligt sätt? hur gör man??!
    /jenny

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.