söndag 10 mars 2013

Fler saker som skiljer sig

Fler saker som skiljer sig mellan graviditeter (och tiden efter graviditeter): hemorrojder.

Med första graviditeten: nema problemas. Inga blödande knölar i rumpan.

Med andra graviditeten: say hello to my friends hemor och rojd.

För att inte tala om tiden efter förlossningen.

Inte för att jag vill skrämmas eller så, men det är ALDRIG fel att ha följande på lager hemma i samband med en graviditet: linfrön, katrinplommon och en härligt sval tub med xyloproct. Är man hardcore (eller bara tycker det är gott, vilket jag tycker) kan man även klunka katrinplommonjuice och massor av vatten.

Kom ihåg följande: förstoppning är din fiende. DIN FIENDE!!!

Och just det, det ska tydligen vara bra att motionera också. Men vad vet jag om den saken?

*tuggar vidare på gårdagens chipsrester*

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

4 kommentarer:

  1. Men eller hur!
    Nu efter senaste (och sista!) förlossningen så insåg jag plötsligt att jag inte bajsat på 4 dagar. Skräcken!
    Ja, det var nog fan värre än förlossningen!

    SvaraRadera
  2. Min systers mamma säger att kiwi också är bra mot förstoppning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Det hottar ju onekligen upp linfröna!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.