söndag 10 mars 2013

Gölli gölli göll!

Kolla! Regnbågstaxar, cirkusapor och karusellhästar! Det enda som hindrade mig från att slänga ner några paket nappar i korgen när vi var och handlade var att det faktiskt skulle vara först i februari 2014 som Kenneth skulle kunna få använda dom.

Eller, nej, sanningen var att Tobbe tyckte att det "var överdrivet tidigt" och att det "säkert kommer finnas andra fina nappar till Kenneth när hen blivit sex månader".

Herregud, har ni hört något så dumt? Jag får handla ensam i fortsättningen.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

8 kommentarer:

  1. Varför napp först när hen är 6 månader?

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att nappar inte är i onesize utan finns i flera storlekar :) Tror vanligaste indelningen är 0-6 månader och 6mån+. Och ja, alla snygga nappar är av det större slaget. Letar själv som en maniac efter nåt säkert, snyggt och icke giftigt som man kan använda från scrath :)

      Radera
    2. Ah, så noga tittade jag på den bilden ja! Har sjukt svårt för att få min 2-månaders att ta napp, men skam den som ger sig..

      Radera
    3. Som Mimmi skrev, trodde att jag svarat på detta från mobilen men tydligen inte. Och även om Kenneth inte vill ha napp så är dom ju så FINA så man kan ha dom frame ändå haha!

      Radera
  2. Det kan också bli så att hen inte tar napp. Min vägrar oavsett hur söta eller snygga napparna må vara :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÄG INTE SÅ JAG VILL HA REGNBÅGSTAXEN!

      Radera
  3. Min första ville inte ha napp, bara under väldigt korta perioder vid någon månads ålder. Skippade det helt sen. Min nästa bäbis ska nog få en sån här om hon nu är intresserad: http://www.natursutten.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert superjättebra MEN SÅ TRÅKIG. Hälsning till napptillverkare: uppfinn en naturnapp med regnbågstax före 10 augusti. Tack på förhand.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.