onsdag 6 mars 2013

Angående föregående inlägg

Men när känner man bäbisen då? Att förstföderskor känner rörelser senare än omföderskor är bara bullshit, det är ju inte så att bäbisen börjar veva rundor tidigare bara för att den ligger i en begagnad livmoder, det handlar ju om att man som omföderska vet HUR det ska kännas. Problemet är att allt som känns, känns så kort stund. Ett litet bubbel eller ryck eller bara något som gör att man tänkte VAD VAR DET?!? men sen känns det inget mer, så då vet man ju inte.

När började ni fatta att det låg någon och körde avancerade gymparörelser i er mage?

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

7 kommentarer:

  1. hmm, typ v 17-18 kanske? Det kändes lite som att resåret i trosorna gick sönder liksom? Eller att nån spelade på en liten sträng. Sen vecka 25 syntes det utifrån att nån möblerade om i magen och jeez, det var freaky!

    SvaraRadera
  2. Med Robin minns jag inte, med Eddie runt vecka 17. Kanske något senare med Robin. Men jag tror det handlar om, som du skriver, att känna igen the movement liksom.

    SvaraRadera
  3. Jag kände första gången i vecka 17. Det kändes som att någon liksom petade lite försimtigt på mig inifrån. Efter det började det kännas mer som när man verkligen behöver prutta men inte kan för att man är på spårvagnen eller på date eller vadsomhelst. Det liksom bubblar fast på fel ställe mot var tarmarna sitter. Typ.

    SvaraRadera
  4. Helt säkert 17 veckor. På min födelsedag. Hen är artig må jag säga.

    SvaraRadera
  5. Typ 20 veckor kanske...? Det kändes som att det bubblade i magen.

    SvaraRadera
  6. Jag kände runt v 16-17 (first kid, i slutet av v20 kunde sambon känna sparkarna utifrån för första gången). Det kändes som små små tassar (tänk kattungars trampdynor) som petade försiktigt inifrån eller som lätt svepte förbi. Nu i v21, snart 22, är det mer som bubblande sparkar.

    SvaraRadera
  7. Ganska tidigt, v. 14-15 nån gång. Det var verkligen en spark, även om den kom väldigt hastigt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.