måndag 25 mars 2013

Baby Kenneth växer så det knakar!


Kolla in lill-Kenta! För inte så länge sen var han bara en liten grodd med svans, nu har han snart vuxit ur iPad-appen. Från vecka 20 ska livmodern växa en centimeter i veckan säger internet, och jodå, nu är det svårt att missa att det finns en bebis i magen. Det känns som att kroppen ser olika ut varje gång jag kollar mig i spegeln, och om jag legat på sidan så ser man att Kenneth har glidit ner åt det hållet och magen är helt sned när jag rullar tillbaka på rygg igen.

Alltså, det ligger en liten människa inuti min mage. Det är så sjukt att det verkligen gör det på riktigt! Att den där ungen ligger bara några centimeter innanför min hud, suger på tummen, rynkar på sina små ögonbryn och typ... kissar. Och sen dricker upp kisset. Det är ju verkligen science fiction om något.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.