onsdag 24 juli 2013

Kolla på mig, kolla på mig!

Ser ni någon skillnad på mig nu och för några dagar sedan? Inte? Jag är nämligen mammaledig nu! Eftersom jag varit sjukskriven på grund av risk för förtidsbörd så kan ju inte vara sjukskriven längre - eftersom jag räknas som fullgången (klart logiskt) - så nu har jag alltså anmält att jag vill ha föräldrapenning.

Mammaledig, ett bra mycket trevligare ord än sjukskriven. Nu fattas bara ett barn att vara mamma åt, känns lite som att jag lurar systemet genom att bara glida runt och bada och äta jordgubbar...

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

5 kommentarer:

  1. du ser helt klart annorlunda ut, friskare på nåt vis! förresten, vad ska hända med bloggen när ni inte är preggo längre??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack!

      Och jadu, vi får se. Vi har lite planer... *cliffhanger*

      Radera
  2. Antar att det blir mother å morsan stuk... Hoppas på det i alla fall!!!

    SvaraRadera
  3. jag är också föräldraledig från och med i måndags och det jag gjort hittills är: klämt två deckare, sovit middag varje dag och övrig tid hängt i soffan... inte särskilt ansträngande alls måste jag säga...:)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.