onsdag 26 juni 2013

Men tänk om pappan kanske har roligare saker för sig än att ta hand om sitt himla barn?

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

7 kommentarer:

  1. Modern inställning, Må Bra. Verkligen.

    SvaraRadera
  2. Fräscht! Pappan kan KANSKE ta hand om sitt eget barn NÅGON kväll i veckan eller på helgen. Ja, jisses....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Så att mamman FÅR SOVA eller NÅGOT ANNAT SOM GÖR ATT HON MÅR BRA.

      Radera
  3. Jag har reagerat på att dn del mammor säger att de ska kolla om pappan kan vara BARNVAKT så att de ska kunna hänga med på grejer. Undrar hur mycket de får betalt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit med om det också.

      När det gäller jämställdhet och ett jämlikt föräldraskap så är det rätt tydligt att man får jobba från flera olika håll..

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.