tisdag 11 juni 2013

Dagens mission: Packa BB-väskan!

Oooohhh, passar på att tacka så hjärtligt för alla tips som ni delade med er på det här inlägget, för i dag är det stora BB-väskpackardagen här hemma. Tänker att det är lika bra att ha det gjort när läget ser ut som det gör, så det är bra att ha fått proffstips från er!

Har plockat fram de minsta kläderna vi har köpt och försöker tänka ut vilka plagg som ska få äran att följa med till förlossningen. För kom igen – det är liksom FÖRSTA BILDEN PÅ KENTA I EGNA KLÄDER vi snackar om, klart han ska vara fin!

MEN – en detalj som alla missar i snacket om den här himla väskan är just väskan. Vilken ska man ha egentligen? Hm. Jag får bygga ett torn av grejer på golvet och sen fixa en väska som kan sluka allt.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

4 kommentarer:

  1. Stor ryggsäck! Eller stor annan väska.

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara skor, STORA SKOR!! Jag svullnade så mycket om fötterna efteråt så jag kom inte i mina skor, inte heller mina strumpor. fick åka hem i sambons 5 storlekar för stora foppatofflor, hehe. Lagom härligt i mitten på februari, minusgrader och 15 cm snö ;)

    Vi packade vårat i en sådandär "gymbag" och sen hade jag en större handväska där vi hade godis,frukt,dricka och något att läsa.

    SvaraRadera
  3. Min man har flera gånger sagt att vi nog borde packa väskan.
    "Visst..."
    Men sen har vi inte kommit längre.
    Nu ligger iaf lite babykläder framplockade. Inget matchar.
    Borde kanske lägga fram något till mig själv också att rafsa ner... Det är ju trots allt bara 3 dagar kvar till BF.

    PS Kom nu på att vi nog måste åka och hämta babyskyddet också, så att vi kan få hem honom från BB utan att behöva gå en långpromenad med barnvagnen det första vi gör... DS

    SvaraRadera
  4. Hej! Vi fick vara kvar på sjukhuset i 5 dagar (grodan hade svingande blodsocker, inget allvarligt alls, hon skulle bara få extra allt som topping på mjölken) så jag ångrade djupt att jag inte packat mysbyxor ^^ Och vad gäller väska: en resväska på hjul funkade skitbra för oss. Rymde våra kläder, massa grejer och allt till grodan. Och snabb och smidig att ta med sig genom långa sjukhuskorridorer :)

    Spännande spännande!

    /Cim

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.