tisdag 9 april 2013

Oooops, bara 2.5 månad kvar på jöbbe!

Lämnade in den här lille lappen i dag. Baby Kenneth är beräknad till 10 aug, jag har tagit semester hela juli och går på föräldraledighet sen. Hehe. Det låter väl välplanerat? Eller? Säg att det låter välplanerat!

Sååå... 2.5 månader kvar på jobbet och sen ledig i ett år. Eller ja, "ledig" kanske jag ska skriva, det verkar inte vara någon vidare semester att ha en nyföding hemma.... Så 1 juli kändes lagom, han KAN ju komma tre veckor för tidigt, och då hinner jag vila upp mig lite innan förlossningen.

Men... han kan ju i och för sig bli typ två veckor sen, ska vi gissa att det blir mååååånga och låååånga veckor från den 1 juli till slutet av augusti i så fall? Och hur fördriver man tiden under de där många och långa dagarna egentligen? Jag måste köpa pocketböcker! Ladda hem serier! Börja sy ett lapptäcke! Haha, gött att jag redan är stressad över min sommarledighet!

*bokar meditationskurs och klickar hem valium*

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

3 kommentarer:

  1. Mein gott! Det innebär ju att jag bara har tre månader kvar på jöbbe. HUR GÖTT???

    SvaraRadera
  2. Och jag har tre och en halv! Går hem 2 augusti på 1 och 1/2 veckas semester sen börjar ju mammaledigheten 4 veckor innan beräknad nedkomst. Tjohoo!

    SvaraRadera
  3. Men OMG! Det betyder ju att jag också bara har 2,5 månad kvar. Herregud! Nu har jag förslag på ett önskeinlägg igen. Föräldraledighet. Hur tänker ni? Hur ska man dela? Och varför är det så himla känsligt?! Om det hade funkat med mitt jobb hade jag och min kille velat dela 50/50 typ ganska tidigt. Men nu funkar det inte att jobba ex halva veckor på mitt jobb (jag har inga planer på att gå tillbaka dit efter föräldraledigheten heller kan jag väl tillägga) men det verkar varade himla provocerande för många när vi pratar om det!
    /Jenny

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.