onsdag 24 april 2013

HILFE! Måste ju börja utnyttja min graviditet

Bildbevis på månad sju + magen från sidan i halvliggande bloggande tillstånd.
Jag ser i min Baby Kenneth-app att jag ju för fasen är gravid i sjunde månaden. OCH JAG HAR INTE SPELAT UT GRAVIDKORTET EN ENDA GÅNG under min graviditet. Inte en enda. Herregud, dags att börja nu! All populärkultur tar ju upp det faktum att det är helt okej för en havande kvinna att köra med sin omgivning, och det var väl fan om jag skulle missa detta ypperliga tillfälle att dra nytta av mitt välsignade tillstånd, nu när jag inte har några som helst andra gravidåkommor att skryta med. 

Cravings? Noop. 
Kramp i vaderna? Nix. 
Halsbränna? Nej. 
Foglossning? Inte direkt.
Ryggont? Tvärtom, har aldrig haft så LITE ont i ryggen som nu.

Men bara att VARA i sjunde gör ju att det är fritt fram att inte behöva bete sig som en vuxen människa, utan mer som en trulig tonåring. Exempel:
  • Åh, kan inte du göra det själv, jag är ju ändå gravid i sjunde månaden?
  • Kör du och handlar? Jag är så trött, jag är faktiskt gravid i sjunde månaden. 
  • Laga mat? Jag? Jag är liksom gravid i sjunde månaden.
  • Jo, det har jag visst sagt, påstår du att jag ljuger eller? JAG ÄR FAKTISKT GRAVID I SJUNDE MÅNADEN.  
*gnuggar händerna och smider ondskefulla planer*

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Jag är halvvägs. 50% precis imorgon. Men har heller inget att tala om. Inga cravings, ingen halsbränna, ingen mage!
    Men jag har urinvägsinfektion och är så sjukt trött. Vi försöker att renovera därhemma men det blir mest mannen som gör det för jag orkar inte riktigt. Klart, jag har ju tapetserat två rum och målat en hel del, men ändå.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.