fredag 15 februari 2013

Tiden går snabbt när man... är sjuk

Oj! En hel vecka sedan jag skrev. Jag lever fortfarande! Har varit sjuk. E har varit sjuk. Sambon har varit sjuk. Den enda som inte varit sjuk är den stora sonen eftersom han alltid sitter och häckar på sitt rum och tycker att vi är världsasämst att umgås med. Mer eller mindre.

Men. Nu. Inte längre magsjuk, dock fortfarande meget förkyld. Snor som flödar. Host som lockar igång kräkreflexen. Matlust som är som bortblåst. Alltså, jag är inte hungrig alls. Äter miniportioner. Blir proppmätt på gränsen till att må konstigt av det. Inte ens chokladkakan som sambon köpte hem igår lockade mig. Idag på lunchen köpte jag en freaking korv med bröd - det var liksom det enda jag kände att jag orkade äta. Bara tanken på att äta gör mig mätt. Men jag köpte en svindyr juice på juicestället i gallerian också - tänkte att lite vitaminer är ju i alla fall bra. Detta innebär att det kluckar i magen nu på grund av dryckesmättnad. Och jag som HATAR när det kluckar i magen.

Nå väl.

Nu är jag i vecka tolv. Eller 11+1. Men jag undrar. När får jag börja skriva under taggen 13-24? När jag är 12+0 eller 13+0? för 12+0 är ju lika med vecka 13. Fan. Jag kommer aldrig bli helt klok på detta med preggoveckor tror jag. Krävs typ Matte D för det.

10 dagar kvar till kub.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

  1. 12+0 är vecka 13 i min värld. För då är man ju 12 fulla veckor och inne i den trettonde veckan. Och 10 dagar till kub den 15:e betyder en vecka kvar i dag = en vecka kvar till den här bloggen blir upplåst eller? Wiiii!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.