söndag 13 januari 2013

Vad ska man göra nu då i 30 veckor?

Jahapp. Bäbisen lever och mår prima, jag känner mig okej, allt är fint och bra och... ja, och nu då? DET ÄR LIKSOM 30 VECKOR KVAR! NÄR får man leta barnvagn? NÄR får man köpa massa söta kläder? NÄR får man Facebooka, blogga och berätta på jöbbe?

Jo, jag tänker så här:

JOBB
Jag berättar på måndag. Iallafall för kanalchefen (som måste hitta en ersättare för mig) och för mina närmsta kollegor. Så får dom smälta allt lite och sedan får vi göra upp en plan. Bäbisen är beräknad till mitten av augusti och eftersom vi jobbar i typ terminer på radion så passar det ju ändå rätt bra. Hej och hå, välkommen tillbaks efter sommaren, nya röster i radion osv.

Ska dock inte sticka under stol med att jag är kräknervös, tror verkligen inte att det kommer vara några sura miner, men ändå. Duktig flicka-syndromet kommer direkt och ba "Hur KUNDE jag tajma det så dåligt att det jag ska gå på föräldraledighet mitt i min programanställning?". Som att det någonsin GÅR att tajma liksom? Skärp mig.

INTERNET
Efter att de viktigaste fått veta på jobbet så känns det ganska o-hemligt, även om det bara är i knappt vecka 11. Har man sett hjärtat slå + fosterrörelser på vul är risken lika liten att det ska hända något som efter vecka 12 (Källa: en miljard bloggar utan källhänvisning på internet).
Samt: OM det händer något, so what? Jag orkar inte skämmas för att få ett missfall till. Den 2 februari ska vi på nytt UL för KUB-testet, och efter det tänker vi att det är fritt fram överallt. Då är vi i vecka 14 (13+4).

Den här bloggen får Kvacken bestämma när den ska outas, hennes bäbis är ju tre veckor yngre än Kenneth. HAHA säger Kenneth till lillbäbisen: DU HAR SVANS! *fostermobbing*

BARNVAGN/ERGOSELE/KLÄDER
Ehhh. Ska bara kolla en grej på Tradera, återkommer...

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Googla på barnvagnsbloggen - finns en sådan på någon av föräldraportalerna som testar asmycket vagnar. Om du vill researcha lite, menar jag.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.