torsdag 17 januari 2013

Det där med att berätta för folk, del 2

Beviset!
Okej, jag gjorde det, JAG KOM UT PÅ BLOGGEN!
Så nu är det på riktigt, inte bara en ul-bild på väggen ovanför sängen, gölliga "vi ska bli en familj"-sms och en liten jobbkrets som ger välmenande blickar när mina ögon går i kors vid 11-snåret.

På internet.
På riktigt.
Gud vad läskigt!

Har en miljon tankar angående den här vecka 12-hetsen, men känner att jag får sortera lite hur jag tänker innan jag skriver ner allt. Nu ska jag försöka smälta det här, jag börjar med att gå och djupandas i en en papperspåse och läsa alla sms-twitter-instagram-blogg-kommentarer, har bara varit ute ur preggogarderoben i 20 minuter och är redan helt överväldigad över alla gratulationer. Shitpåmfritt. Det blir roligt det här.


Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.