torsdag 31 januari 2013

Grädde, torsdagar och vecka 10

Jag ser skitfet ut just nu. Värsta kaggen. Om inte magen skärper till sig och börjar bete sig som väluppfostrade magar ska bete sig så kommer folk börja snacka bakom ryggen på mig i fikarummet - för jag ser verkligen gravid ut just nu. Misstänker dock att det beror på min nyfunna vänliga inställning till grädde. Vill ha vispad grädde minst en gång om dagen, känner jag spontant. I form av semlor, i form av topping på varmchoklad, i form av vispad direkt ur byttan... jag är inte så nogräknad. Jag vet inte om jag vill kalla det för en crejving, men nära nog.

Varför kan inte jag crejva citron och tavelkritor som andra normala preggos gör? Nej nej, istället vill jag alltså äta vispad grädde med sked. Konstigt att jag ser ut som att jag är i sjätte månaden redan i vecka tio. För idag säger vi hej till vecka 10. Även om Majsan och Kenta har svikit torsdagarna och nu längtar efter måndagar, så håller jag och körsbäret oss fast vid torsdagar. I alla fall än så länge.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

2 kommentarer:

  1. Om det är till någon tröst så är min magbild från vecka 10 större än vecka 12 :) Hur länge tänker du vänta med att berätta på jobbet?

    SvaraRadera
  2. Jag berättar efter kuben. Om resultatet är bra berättar vi öppet, om det inte är bra berättar jag för chefen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.