onsdag 9 januari 2013

Frustrationen

På tal om att vara lite mer mañana mañana! På julafton outade min bror och hans tjej att de ska ha barn.

- När när när? vrålade jag.

- Jag tror jag är i typ vecka fem, sa hans tjej. Den har i alla fall fått fingrar och tår.
- Typ förmodligen i juli... kanske... sa min bror.
Alltså. FRUSTRATIONEN jag känner över detta. Inte att de ska ha barn, utan att de inte vet mer. Jag fattar att alla inte har samma benkoll på när de legat, för alla har inte en ett-åring i sängen och en 12-åring som stannar uppe himla sent. Men ÄNDÅ. Så himla oansvarigt att inte kunna berätta allt som JAG vill veta på en gång.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

  1. Ja, vad är det med folk? Är så sjukt avundsjuk på alla som bara – HEPP! – och så är det bra med det. Inget grubbel, inget tvekan, ba plus på stickan = bäbis. Tänk om man ändå vore sån!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.