torsdag 24 januari 2013

Torsdag: vecka 9 (8+0)

Nu är det torsdag. Och som Mirijam skriver innebär torsdag ny vecka. Vecka 9. Blir oerhört provocerad av de amerikanska apparna som vill kalla min 9:oende graviditetsvecka för vecka åtta. Töntappar. Men jag använder dem ändå på grund av vill jämföra bebis med frön, bär och frukter. Från sesamfrö till vattenmelon liksom, man måste ju älska när appar är så grafiska.

När jag väntade R fanns typ inte mobiltelefoner. Eller jo, det gjorde de förstås för jag slog ju till och köpte en Nokia 3210 sista veckorna för att kunna nå mamma om förlossningen skulle sätta igång. Men appar fanns fan inte. När jag väntade E fanns så klart appar (det var ju typ i förrgår som han låg i magen), men då fanns det ingen fruktapp för android, och jag blev alldeles bedrövad när det släpptes någon ett par veckor efter förlossningen. Men nu, NU, kan jag också sitta på pendeln på morgonen och ba: hej hej lilla hallonet! Fast en får ju gömma widgeten lite grann när man är hemligt preggo som jag är, inte minst för att storungen har en tendens att sitta och läsa över min axel.

Ett hallon känns fortfarande som en himla liten grej att ha i magen. Visserligen större än förra veckans blåbär, och onekligen större än vecka 4:as vallmofrö, men ändå - fattar ni hur många hallon man får plats med i magen när man äter hallon? Typ oändligt många faktiskt. Personligen längtar jag lite efter vecka 12:s fikon.

Grattis på fikondagen, Majsan!

PS. Appen på bilden är I'm Expecting. Sedan har jag typ fyra andra installerade också: Pregly, Tema Gravid och Baby Bump Pro (som jag köpte under graviditeten med E).

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.