måndag 24 juni 2013

Höjden av att inte vara service minded

Woohoo, världens finaste zebrastol!
Vi hämtade ut vårt förbeställda och handpenningsbetalade babyskydd i dag och fick sådär i förbifarten veta att "Ja, det är ju gravidgaranti på det. Om något skulle hända". Ehhh, okej? Det är en sak att säga det i försäljningssyfte, till exempel om föräldrarna tycker att det är för tidigt att börja handla. Då är det ju så klart bra att upplysa om att det är öppet köp ifall något skulle gå snett. Men vi var ju liksom redan kunder? 

Vi har valt exakt det här skyddet, vi har betalt en handpenning, vi har väntat på att det ska levereras till butiken, vi har fått ett samtal om att det kan hämtas – så när vi står i kassan med varorna och visa-kortet i högsta hugg så känns det ju lite sådär att få en heads up på att vår bäbis kan råka dö innan han får chansen att åka bil för första gången.

Det var första och sista gången vi köpte något i den butiken.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

8 kommentarer:

  1. Vilken mysblogg! :)Kika gärna in och säg hej på min om ni har lust! :) Kram på er

    SvaraRadera
  2. Men jisses. Folk alltså... ibland är det ju bra att tänka innan man öppnar munnen. Men supersnyggt babyskydd! Blir avis :)
    /jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen konstigt hur knäppt vissa uttrycker sig, speciellt när man jobbar på en babybutik! Och jag förstår att du blir avis, vi ÄLSKAR det!

      Radera
  3. Jo, vi fick samma sak slängda på oss när vi köpte babyskyddet till Edster. Och då hade vi också redan betalat. Man ba: WTF?!?!

    SvaraRadera
  4. Men.. Alltså är inte det en bra grej att veta? Om det nu, Gud förbjude skulle hända något, jag vet inte om jag själv skulle komma på tanken att gå tillbaka till butiken o begära pengarna tillbaka då, om de inte skulle sagt nåt i kassan. Det är förstås inget roligt att tänka tanken ens att nåt ska hända, men... Kan ändå inte komma ifrån att jag själv skulle nog vilja veta det ändå, hur höggravid jag än var. Det händer ju tyvärr ibland... Hur ska kassörskan säga det då, för att det inte ska väcka anstöt? I mina ögon såg den kommentaren bara ut som omtanke mot kunden..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att INFON är bra, men vi VISSTE ju det, det är sån't dom säger när man köper det. Och dessutom så var det inte ens hon i kassan som sa det, utan hon som kom ut med paketet från lagret. PLUS att hon slängde det ur sig i förbifarten. Många fel på kort tid liksom.

      Radera
    2. Personligen tyckte jag att det kändes som en örfil, när jag stod i kassan, hade betalat och fick höra samma som Mirijam. För min del innebar det bara oro, snarare än en trygghet att jag skulle få mina stålar tillbaka om ungen dog vid födseln. Det står på infoskyltar och det står på kvittot att gravid/förlossningsgaranti gäller, mer än så tycker jag knappast man behöver banka in att något kan gå fel vid födseln eller under graviditeten - det är man ju smärtsamt medveten om ändå.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.